CFPB, banka dışı dijital cüzdan sağlayıcıları için düzenlemelerin genişletilmesini öneriyor
Tüketici Mali Koruma Bürosu (CFPB) Salı günü Google’a düzenleyici erişim izni verdi (NASDAQ: Google), Elma (NASDAQ: AAPL), PayPal (NASDAQ: PYPL ) ve bunu Block dahil olmak üzere banka dışı dijital cüzdan sağlayıcılarına genişletebilecek bir kural önerdi. Yeni kural, yılda beş milyondan fazla finansal işlem gerçekleştiren ve şu anda yaklaşık 17 firmayı kapsayan şirketleri etkileyecek.
CFPB direktörü Rohit Chopra, “gözetim ve sansür” konusundaki potansiyel endişeler nedeniyle büyük teknoloji şirketlerine yönelik düzenleyici incelemelerin artırılmasını savunuyor. Chopra bu ödeme sistemlerini ekonominin çok önemli bir bileşeni olarak görüyor.
Eylül ayında CFPB, Apple ve Google’ın cep telefonu pazarındaki hakim konumlarını kendi dijital cüzdanlarını tanıtmak için nasıl kullandıklarını vurgulayan bir rapor yayınladı. Tüketiciler 2020 yılında bu hizmetler aracılığıyla 893 milyar dolar değerinde işlem gerçekleştirdi. ABD’de dijital ödemelerin benimsenmesi diğer ülkelere göre daha yavaş olsa da pandemi, kullanımını önemli ölçüde hızlandırdı.
Şu anda, CFPB’nin elektronik fon transferleri üzerindeki yargı yetkisi, ona dijital ödeme şirketleri üzerinde uygulama yetkisi vermektedir. Ancak önerilen kural, büyük piyasa katılımcılarının faaliyetlerine daha ayrıntılı bir bakış sağlayarak düzenleyici gözetimi güçlendirecektir.
Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.